Bez zadrške možemo reći da je Rovinj-Rovigno jedan od reprezentativnijih gradova u široj regiji. Poznat je po razvijenom gospodarstvu, prirodnim potencijalima, najvišem prihodu po glavi stanovnika u Republici Hrvatskoj, po visokim standardima u području predškolskog i školskog obrazovanja, sustava socijalne skrbi, razvijenoj komunalnoj infrastrukturi, uređenim javnim površinama i zajedničkim zonama koje koriste njegovi građani, kao i prepoznatljivoj hortikulturnoj uređenosti i ekološkoj osviještenosti građana.
Rovinj-Rovigno je grad kojim se predstavlja Istra i Hrvatska. Kada se govori o biserima naše države i predstavljanjima u prestižnim turističkim časopisima, u prvom redu se spominje Rovinj-Rovigno. Prvenstveno zbog iskonske ljepote, ali i zbog sačuvane tradicije, ambijenta te doživljaja posjetitelja koji se prenose. Osebujna kulturna baština i karakter starosjedioca, te riječ dobrodošlice svakom posjetitelju, Rovinježi čuvaju i njeguju iz generacije u generaciju. Rovinj-Rovigno je danas u turističkoj ponudi konkurentan na svjetskoj razini što govori da Istra zna i može.
…
Senza ombra di dubbio possiamo dire che Rovinj-Rovigno è una delle città più rappresentative fra quelle della sua regione in senso lato. È nota per l’economia sviluppata, i potenziali naturali, il reddito pro capite più alto della Repubblica di Croazia, gli alti standard in materia di istruzione prescolare e scolare, il sistema di assistenza sociale, il grado di sviluppo dell’infrastruttura per i servizi comunali, il decoro delle aree pubbliche e delle zone destinate all’suo collettivo dei cittadini, ma anche per la peculiare bellezza dei suoi giardini e l’alto livello di sensibilizzazione ambientale dei cittadini.
Rovinj-Rovigno è il biglietto da visita dell’Istria e della Croazia. Quando i gioielli del nostro paese vengono presentati nelle più prestigiose riviste turistiche si parla, in primo luogo, di Rovinj-Rovigno, innanzitutto in riferimento alla sua autentica bellezza, ma anche per la tradizione rimasta intatta, l’ambiente e l’esperienza descritta nel passaparola dei visitatori. Il patrimonio culturale specifico, il carattere della popolazione autoctona e le parole di benvenuto rivolte ad ogni visitatore sono una tradizione custodita e tramandata dai Rovignesi di generazione in generazione. Rovinj-Rovigno oggi è competitiva nel contesto dell’offerta turistica mondiale e questo indica che l’Istria ci sa fare ed è capace.